Olipas rankka kokemus mullakin nyt.Oireet alkoivat viime viikolla jo ke-to välisenä yönä kun heräsin valtavaan vatsakipuun.Kippurassa olin lattialla.Heti päivystykseen jossa kerrottiin,että tulehdusarvojen,kuumeen,sekä pissanäytteen tuloksen mukaan,minulla on pitkittynyt hoitamaton virtsatulehdus,joka on nousemassa munuaisaltaaseen.Tulehdusarvot silloin 40 ja kuume 38.Kotiin ja määräys tulla takaisin jos olo pahenee,sekä perjantai aamuna terkkariin otattamaan pikaverikoe.Silloin aamulla sain sokin.Siis niistä arvoista.Ne olivat nousseet 254.Hoitaja ei päästänyt kotiin,vaan ylimääräisenä laittoi lääkärille.Lääkäri katsoi,että,joo,ihan ookoo kunto,ei muutakuin kotiin ja maanantaina kontrolliarvot ,siis tuo C.R.P.Klo.oli tuolloin 9.Sinnittelin tuonne klo.15 jolloin sanoin Jukalle,että mun pää halkee.Aletaan menee jonottaa klo.neljän päivystystä Lohjan aluesairaalan terveysasemalle.Sinne ottivat kiireellä.Tulehdusarvot 258.Kuume 38.8.Verenpaine 220/120,pulssi 120.Ja samantien terveyskeskuksen vuodeosastolle.Ja i.v antibioottiin,eli suonen sisäiseen.Arvojen seurantaan tunnin välein.Sunnuntai yönä sitten tapahtui se,että alkoivat arvot laskemaan.Köpöttelin pitkin käytäviä siellä(olo kuitenkin senvert hyvä,että liikkeelle pääsin,eikä huonetoveria,joten pystyin liikkumaan vapaammin)keskellä yötä ja marssin kolmen mieshoitajan luokse pyytämään särkylääkettä tulenpalavasti särkevään lonkkaani.Silloin ylimääräisenä,tai ennen määrättyä määräaikaa,yksi hoitajista sanoi,että otetaan se arvo samantien.Kiitos hälle tuosta.Se oli laskenut tuonne 179 ja silloin mulla elämä voitti.Tiesin,että lääke puree.Sain sen särkylääkkeen ja sammuin kuin saunanlyhty
klo.05:00 ,tuohon asti olin putkeen valvonut pe-su.Ammulla taas sitten sain i.v antibiotin.Sain sitä klo.08:00,klo.18:00 ja klo 02:00.Ja sitten meni n.tunti kun hoitaja tuli sanomaan,että lääkäri tarjoi tällaista vaihtoehtoa:Koitat mennä kotiin,käyt täällä i.v antibiootissa kolmesti vuorokaudessa noina kellon aikoina ja kontrolliarvo joka aamu ja suun kautta otettaviin vaihdetaan kun arvo 50 tuntumassa.Heillä tilanpuutetta,minä suht.koht kunnossa,lääke alkanut purra,ei syytä jäädä ellei olo romahda .Ja arvatkaas suostuinko?No totta kai.Sitten sunnuntaina menin klo.18:00 ja klo.02:00,mutta sitten muutettiin kellonajat hiukka paremmiksi,eli ne tulivat klo.08:00,klo.18.ja klo 24:00.Arvoja seurattiin ja keskiviikko aamuna se oli pudonnut 68:saan,joten i.v otettiin pois ja suun kautta otettaviin siirryttin.Kontrolliin torstai aamuna,arvo oli 60.Tänä aamuna oli 51.Eli kyllä se tästä.Oireita virtsatulehduksesta mulla on ollut jo pitkään,mutta ajattelin,että eka hoidan Väpän ja sitten sen jälkeen alan hoitamaan itseni.Väpällä ei ollut täällä mitään hätää,kiitos hyvien apujoukkojen.Jukka otti vapaata perjantain jotta sai hoidettua Väpää,viikonloppu hänellä muutenkin vapaa.Äiti tuli aina tänne kun Jukka meni kauppaan tai muiden koirien kanssa lenkille,eli huoltojoukot toimivat :)Ja minä vuodeosastolla pystyin keskittymään paranemiseen. :).Väpällä tikit pois ja haava näyttää hyvältä.Harmittaa vaan kun Emmi ei ole treenaamaan päässyt,mutta tuleehan niitä pausseja juoksujenkin vuoksi.Emmi on ollut hyvä hoitaja mulle.Lämmittänyt mua sängyssä kun lepään :)Hyvitän kaikille kaiken kunhan tokenen kunnolla.
Äidilläni oli sama juttu siitä täällä