Hyvin meni.Otin verkkokeppeja,kujakeppien puolikkaita suorana ja ne meni hyvin molemmilta puolilta.Tyttö jopa pari kertaa sujahti tosta vaan kepeille ja yllätyin tosi kovin siitä :).Se haki ne ja lähti samantien pujottelemaan ne.Ja mun ei tarvinnut enää peruuttaa:)Kontaktikapistusta otin ja yllätyin siinäkin.Emmi teki sen kerran ihan itsenäisesti ja jäi odottamaan palkkausta siinä alastulolla niin,että etujalat oli matolla ja pylly kontaktilla.Katsoi siitä minua,että hei tuus palkkaan :D.Siis se meni tuon ihan itse,ilman,että olin sitä ottamassa ja teki sen noin hyvin.Puomia,Aa:ta,pöytää ja hyppyjä otin,sylikäännöstä.Otin putkelta käännöstä hypylle joka oli tulosuunnassa ja siitä mentiin hyppysuoralle.Eli käänsin Emmin ensin putkelta takaisin tulosuuntaan hypylle ja siitä mentiin hyppysuoralle.Hyvin meni.Kääntyy nyt tosi hyvin,ei enää porskuta täysillä putkesta suoraan eteenpäin vaan kuuntelee tässä ja hyppy-käskyä hyvin,eli kiinnitän Emmin huomion tässä käskyllä ensin ja sitten sanon hyppy.Otin hypyillä siivekkeen kiertoa,takaakiertoa.Pelkkää hypylle lähettämistä muutaman kerran.Käännöksiä .Esim.oli hyppysarja jossa eka hyppy oli vinoittain seuraavaan,piti kääntyä tiukasti oikealle olevalle hyppysuoralle jossa oli kaksi hyppyä.Tuokin meni hyvinOtin sen sylikäännöksellä.Vedolla,työnnöllä.Parhaiten toimi sylikäännös.Työntö toiseksi,veto kolmanneksi parhaiten.Kun olin Emmin oikealla puolella vetämässä Emmiä se tuli herkemmin ohi toisen hypyn.Työnnössä sitten itse jäin taas sinne taakse.eli kun olin Emmin vasemmalla puolella ja työnsin Emmin toiselle hypylle,jäin lähdöstä.Sylikäännös toimi parhaiten.Nyt Emmi alkaa jo kuunnella minua lähdössä ja pysyy hyvin alkumatkan vierelläni,(pitkillä suorilla)mutta sitten kun se lähtee,se lähtee.Odottaa hyvin jopa niin hyvin,että pääsen kolmannelle esteelle ja sieltä kohtaa lähetän sen.Odotutan hetken aina ennenkuin lähetän sen.Jossain vaiheessa se kuitenkin aina sitten painaa ohitseni,minua katsomatta ja sen jälkeen se menee ja lujaa.Etenee hyvin itsenäisesti.Se ei jää odottamaan minua,vaan se painaa ja kovin määrätietoisesti eteenpäin.Koko ajan kyllä kehitytään tuossa ja Emmi alkaa yhä paremmin ja paremmin kulkemaan siinä lähelläni.Kun oikein vauhtiin päästään se lähtee sitten edelleni.Mutta aina vaan mennään parempaan suuntaan tuossa.Alan jo paremmin pysyä Emmin menossa mukana,eli se ei enää ole sellaista kuin alussa:Emmi meni kaukana edellä ja minä vaan juoksin perässä esteiden nimiä huutaen,ollen aina myöhässä.Nyt yhä harvemmin ja harvemmin olen myöhässä.Se varmaan on auttanut,että olen ottanut lyhyitä pätkiä,kahta tai jopa vaan yhtä hyppyä kerrallaan ja aina kutsunut Emmin luokseni takaisin lähtöön ja palkannut ja lähettänyt taas uudestaan.Eli  palkka(hiirikin)tulee hakea sieltä mun kädestä.Hiiri ei aina lennäkkään palkaksi vaan se tulee hakea minulta.Kun tulee,saa hiiren ja sitten tehdään vaihtari ja jatketaan.Eli itse en noissa harjoituksissa liiku paikaltani lainkaan vaan lähetän Emmin hypyille ja sitten kutsun luokseni takaisin ja palkkaan.Kun aloimme tehdä tuota harjoitusta alkoi yhteistyö parantua myöskin radoilla,eli aloin pysyä paremmin Emmin menossa mukana.Jarnolta,Emmin siskon Raisun,omistajalta sain niin hyviä vinkkejä ja niitä toteuttamalla on alkanut yhteistyö parantua.Olisi kiva joskus "livenä"päästä Emmin  kanssa Jarnon valvomiin harjoituksiin,saisin varmaan paljon hyviä vinkkejä ja mikä parasta,hän näkisi sen menon ihan livenä.Hitsit,että on hyvä koira tuo Emmi!!Nautin tehdä harjoituksia Emmin kanssa.Oli taas hyvät ja kivat treenit.Lopuksi otin taas pintelileikkiä ja jessus,että tyttö syttyi tuosta.Juostiin ympäri hallia sitten Emmi pintelissä roikkuen.Ja hauskaa oli.Otin sitä poliisin neuvomaan "rosvo,koira"harjoitusta myöskin ja se meni hyvin,eli tuli kiinni patukkaan siellä hallin perällä.Ensin hiiri oli jäänyt siihen matkan varrelle lattialle ja Emmi kävi siihen kiinni :D.Lähti hyvin minun perääni,mutta hyökkäsi hiireen :D.Kyllä minua ihan oikeesti kiinostaa noi suojeluskoiraharkat,siis jollain tasolla,Emmille sopivalla.Perjantaina juttelin taas paljon niiden suojeluskoiraharkkaajien kanssa ja sain hyviä vinkkejä