Oli kiva päivä.Teimme pitkän metsälenkin.Emmi sai siellä aivan hulvattoman hepulikohtauksen.Se juoksi pitkän tovin täysillä pitkin metsää.Välillä meni semmoisesta ryteiköstä ettei ole tosikaan,siitä vaan läpi vaikka minä olin varma ettei varmana mene,mutta niin vaan meni läpi siitä.Kuvat Emmin juoksuhepulista näkyvät tämän kirjoituksen alla.Olin myöskin pentutokossa Emmin kanssa eilen taas.Kuunteluoppilaana kuten aina.Miten hyvää tuo tekeekään Emmille olla siellä ja seurailla muita ja mikä parasta tavata muita koiria säännöllisesti.Emmi oli eilen kuin unelma siellä.Sain jopa kehuja kouluttaja Tarjalta siinä kun ensimmäinen ryhmä loppui ja toista odoteltiin.Hän oli seurannut syrjäsilmällä minua ja Emmiä ja sanoi,että Emmihän on kuin jo kisaava tokokoira ikään niin hyvin otti kontaktia minuun ja häiriötekijöistä huolimatta napitti minua koko ajan..Siis välillä istui vierelläni tai edessäni,välillä seisten ja napitti minua koko ajan.Vaikka en sitä pyytänytkään,siis haki katsekontaktia minuun ihan itse :)Ihanaa kuulla :)Ja kyllä minä huomasinkin pienen palleron jatkuvan napituksen :)ja siitä palkkasinkin useesti.Seuruutin Emmiä siellä välillä.Seuraavaan ryhmään sitten tulivat kaikki Emmin raksut ihmiset ja koirat,joten sitä Emmi seurasi sitten silmä kovana :).Kuitenkin malttoi ottaa kontaktia minuunkin.Ihanaa tuo!Olen minä jotain tehnyt oikein kun salamapallosta on kehittynyt noin hyvä tokoilija myöskin häiritekijöiden alla :).Alussa kiinnostivat muut koirat enemmän kuin mami ja vei aikaa ennenkuin se kontakti saatiin toisiimme :).Olen paljon touhuillut Emmin kanssa ja todellakin tehnyt töitä sen kanssa jotta hyvä yhteistyö välillämme säilyisi ja mikä tärkeintä olen kaikesta mitä yhdessä teemme tehnyt Emmille hauskan asian :).Se on se varmasti mikä on ollut paras asia.Kotimatkalle saimme sitten saattoseuraa.Emmi ensin leikki jo hallin pihalla Saaran(anteeksi jos muistan nimen väärin,siis koiran..joku voi oikaista jos on väärin,muutan sitten)russelipoika Onnin kanssa.Mikä ihku koira hän olikaan...aivan lutuinen..Sitten Saara lähti saattamaan meitä ja mukaan lähtivät ihku Fiina parson russeli Olga ja tietty Onni.Kivasti tulivat kaikki neljä toimeen.Kiva,että Emmi tapaa paljon uusia koiria vielä kun on nuori.Sille kehittyy hyvä pohja sitten vanhempaa ikää ajatellen.Ei tule räyhääjää siitä eikä vieraita aristavaa koiraa.
Tänään olisi Millan 10-vuotispäivät jos hän olisi saanut elää.....Kynttilä palaa illalla Millan kuvan vierellä ja hiljennymme iltasella Millaa muistelemaan...On vaikea päivä minulle tämä nyt..Onneksi minulla on nuo kolme iloista mussukkaa jotka pitävät äidistä huolta kun suru valtaa..Emmi varsinkin,Millan lailla,tulee ja "pöllyttää"ihmisen ja antaa kunnon naamapesut silloinkun tulee suru ja itki..väkisinkin alkaa naurattamaan..
Nyt hetkeksi vielä nukkumaan.Olin yön töissä.