Emmi jäljesti


..tänään aivan oikeaa verijälkeä.

Olin lenkillä ja näin asvaltilla,että joku eläin oli jäänyt auton
alle.Oli verta ja karvoja....Emmi merkkasi sen jäljen,se raapi
etujaloilla asvalttia.Ajattelin,että raato oli korjattu pois,kunnes...
Emmi alkoi haistella sitä ympäristöä,löysi siitä vähän matkan päästä
verijälkiä..Ojaan meni raahautumisjäljet jotka jatkuivat
metsään..Seurattuamme verijälkeä jonkin matkaa,tein ikävän löydön.Jonkun
koira oli jäänyt auton alle,raahautunut metsän suojaan ja kuollut
sinne.Musta iso sekarotuisen näköinen koira..Kaunis pitkäkarvainen
saksanpaimenkoiran kokoinen.Pystyin katsomaan sen verran,että sillä ei
ollut pantaa..Auto oli osunut sitä takapäähän..Itku tuli
minulle.Mitenköhän pitkään koiraraasu oli siellä virunut?Ilmoitin
asiasta poliisille jotka sanoivat käyvänsä siellä ja toimittavansa
koiran jonnekkin.Jos omistaja löytyy ja haluaa koiransa.Emmi toimi
hienosti.Se seurasi hyvin jälkeä,jopa paremmin kuin minun tekemää
verijälkeä.En tarkkaa matkan mittaa osaa sanoa miten pitkä se jälki
oli,mutta aikaa sillä meni kymmenisen minuuttia,eli kohtuullisen pitkään
Emmi jäljesti ja teki todella tarkkaa työtä.Lähdin sille jäljelle siksi
kun en halunnut vetää Emmiä siltä pois.Ajattelin,että jos siinä sitten
teen jotain väärää eikä lähde sitten enää ikuna..Sitten myöskin
ajattelin,että pakko tarkistaa jos joku kituu jossain siellä..Minä en
olisi sille mitään voinut tehdä,mutta olisin sitten kutsunut sinne
jonkun.Kuitenkin olisin tuntenut omantunnontuskia ellen olisi sinne
katsomaan lähtenyt,Kerran se lähti niin sallin sen.Toki minua hieman
peloitti se,että mikä näky meitä sitten kohtaa.....Näky ei ollut kaunis
ja kun vielä jonkun lemmikki(saattoi tietysti olla joku koditonkin,mutta
tuskimpa kuitenkaan)sieltä sitten löytyi niin se teki minulle todella
pahaa ja kun vielä mietin koira paran tuskan hetkiä siellä metsässä
niin...
Tämmöstä ..Kehuin Emmiä kovasti ja olin tietty ylpeä siitä